Терміново: 01.07.2017 закінчується термін перереєстрації неприбуткових організацій

Останнім часом українське податкове законодавство підлягає постійним змінам. Не оминули зміни й неприбуткові організації, термін з перереєстрації котрих закінчується 1.07.2017 року. Для багатьох, перереєстрація є доволі незрозумілою процедурою, котра має багато суттєвих моментів. Їх слід враховувати більшості громадських організацій, якщо ті все ще хочуть залишитися у реєстрі неприбуткових.

Слід зауважити, що ідеального зразку статуту – не існує. До кожного документу слід підходити індивідуально, бо кожна організація має свої напрямки діяльності, свою мету, ціль та поставлені задачі. Тому, якщо виникають які-небудь проблеми та труднощі із внесенням змін до установчих документів, слід одразу ж звертатися по допомогу до досвідчених спеціалістів, котрі зможуть якісно виконати аудиторську перевірку й відповідним чином переробити та внести зміни в статут, щоб він відповідав чинному законодавству України.

Усе, що вам необхідно знати про цьогорічну обов’язкову перереєстрацію Статуту неприбуткової організації

У цьому році внесення змін до установчих документів є обов’язковим для усіх неприбуткових організацій, які хочуть зберегти за собою статус неприбуткової організації та неплатника податків. Незабаром завершується термін реєстрації змін до статутів громадських та інших неприбуткових організацій: до 01 липня 2017 відповідно до ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій». Відтак, якщо ви хочете залишити статус неприбуткової організації та бути внесеним до Реєстру неприбуткових організацій, маєте почати працювати над своїми установчими документами.

Замовити реєстрацію змін до статутних документів Вашої організації:

Які зміни необхідно внести:

1. Відповідно до статті 8 Закону України «Про громадські об’єднання» статути громадських організацій повинні містити розділ «Джерела надходжень та порядок їх використання».

Слід переглянути пункти в статутних документах, де вказані мета, цілі та поставлені задачі на предмет того, наскільки вони співставленні з основними джерелами фінансування. Згідно цього пункту, кожна неприбуткова організація повинна мати конкретні завдання, цілі та мету, в які й вкладатимуться її кошти. Крім того, в установчих документах також мають бути висвітлені конкретні джерела фінансування. Враховуючи те, що джерела фінансування є прибутками (доходами) організації, вони обов’язково мають витрачатися лише на статутні напрямки діяльності.

Отже, слід звернути уваги на такі аспекти діяльності громадських організацій, що мають бути визначені в напрямках їх діяльності, а також джерелах фінансування (доходах ГО), дозволених для використання з метою, яка передбачена зареєстрованим статутом:

  • якщо громадська організація, крім основних напрямків, буде проводити благодійні акції або ж якщо одним із напрямків роботи цієї ГО буде матеріальна підтримка інших громадських організацій,
  • якщо ГО буде отримувати добровільні пожертви, крім членських внесків, тобто доходи від сторонніх фізичних, юридичних осіб.
ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ!

У разі, якщо організація хоче залишатись неприбутковою організацією та неплатником податку на прибуток, то інших порядків використання коштів ГО, окрім тих, що спрямовуються на статутні напрямки діяльності, не повинно існувати.

2. Громадським об’єднанням, утвореним чи зареєстрованим до 01 січня 2013 року, необхідно передбачити у Статуті порядок оскарження рішень або бездіяльності дій керівних органів організації, встановити порядок звітування керівних органів перед членами об’єднання, передбачити порядок утворення та правовий статус відокремлених підрозділів, визначити процедуру прийняття рішень керівними органами, в тому числі з використанням засобів зв’язку, перевірити структуру керівних органів громадського об’єднання.

Закон говорить, що громадські об’єднання зі статусом юридичної особи повинні мати керівника, вищий керівний орган управління. Громадські об’єднання без статусу юридичної особи можуть діяти без керівника та інших органів управління.

Отже, у статуті має бути зазначено:

  • періодичність засідань і процедуру прийняття рішень керівними органами громадського об"єднання, у тому числі шляхом використання засобів зв"язку (скайп- і телеконференцій, письмових опитувань);
  • порядок звітування керівних органів громадського об"єднання перед його членами (учасниками);
  • порядок оскарження рішень, дій, бездіяльності керівних органів громадського об"єднання та розгляду скарг. Зокрема, можливе рішення про «відмову у прийнятті повідомлення про зміну складу керівних органів» у випадку порушення положень статуту щодо порядку такої зміни.
ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ!

В статуті обов’язково має бути прописаний порядок заміщення або звільнення членів таких органів, в тому числі проведення позачергових зборів на вимогу певної частини членів, а також регулювання випадків, коли попередні керівники блокують, наприклад, оригінали реєстраційних документів, печатки тощо.

Положення статутів ГО, які тепер не обов’язкові до виконання:

  • у статуті не вимагається вказувати ні юридичну адресу, ні навіть населений пункт, у якому знаходиться громадська організація. Тому зміна офісного приміщення організації тепер не потребує внесення змін до її статуту;
  • окрім того, не є обов’язковою наявність додаткових документів, що підтверджують право користування певним приміщенням (договори оренди, нотаріально посвідчені заяви фізичних осіб-власників приміщень тощо). Для реєстрації зміни місцезнаходження громадської організації тепер достатньо подати заяву та реєстраційну картку (пункт 5 статті 14 нового закону).

Які документи необхідні, щоб зареєструвати зміни до статуту?

  • Протокол керівного органу про скликання з’їзду (правління, ради…), засвідчений Головою та Секретарем з’їзду і печаткою громадської організації, та реєстр присутніх членів керівного органу;
  • Протокол вищого органу (зборів, конференції), на якому прийнято рішення про внесення змін до статуту, засвідчений Головою та Секретарем (зборів, конференції) і печаткою громадської організації, та реєстр осіб, які брали участь в зборах чи конференції;
  • Статут з внесеними змінами – 2 примірники;
  • Заповнена реєстраційна заява на проведення державної реєстрації в ЄДР змін до установчих документів юридичної особи - форма N 3);
  • Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення зборах чи конференції відповідно до статуту громадської організації;

Звернутися за консультацією - (044) 337-57-58, (096) 039-39-08, (066) 354-50-60, (063) 395-53-90, або замовити реєстрацію змін до статутних документів Вашої організації у нас, ознайомившись із вартістю послуг:

Інструкція щодо самостійної перереєстрації:

1. Перевіряємо статут організації на відповідність нормам чинного законодавства.

1. Для громадських організацій, громадських об"єднань – ст. 11 ЗУ «Про громадські об"єднання» і закон в цілому.

2. Для благодійного фонду – відповідність в цілому ЗУ «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

3. Для кооперативів – відповідність в цілому ЗУ «Про кооперацію».

4. Для профспілок – відповідність в цілому ЗУ «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

5. Для інших неприбуткових – в цілому ЦК і ГК (особливо те, що стосується норм представництва на зборах, норм кворуму).

2. Перевіряємо статут на наявність пунктів про неприбутковість.

1. Ніяких видів, напрямків діяльності, які передбачають прибуток.

2. Відповідність П. 7 Постанови КМУ від 13.07.2016 № 440.

3. Якщо в статуті відсутня велика кількість обов"язкових вимог, то міняємо все, зберігаючи тільки структуру організації (назви, повноваження, склад органів управління).

4. Формуємо пакет документів:

  • Текст статуту з правками.
  • Протокол керівного органу і реєстр присутніх.
  • Протокол вищого органу і реєстр присутніх
  • Документ, що підтверджує правомочність зборів вищого органу.
  • Довіреність на того, хто буде подавати.

5. Після узгодження – підписуємо документи.

6. Подача в Міні стерство юстиції - Головне управління м. Києва Департамент державної реєстрації (вул. Євгена Сверстюка 15, 7 поверх, м Лівобережна).

7. Контроль реєстрації змін - до 4-5 роб. днів.

8. Позитивний результат в Міністерстві юстиції.

9. Подача документів до фіскальної служби:

  • Завірену копію нового зареєстрованого статуту.
  • Форму 1-РН в фіскальну службу.

10. Розгляд документів в податковій - 14 робочих днів.

Контроль – зателефонувати до податкової на 5 день після подачі.

11. Позитивне рішення податкової – рішення про включення до реєстру неприбуткових організацій.

Не втрачайте час!
☛ Замовляйте безкоштовну консультацію!